Ako redizajnovať a nestratiť SEO pozíciu vo vyhľadávaní

Ak pracujete na redizajne webových stránok, budete musieť zvážiť, ako udržiavať SEO pozíciu a autoritu domény pred, po a počas procesu. Pri vytváraní nového dizajnu webových stránok nie je estetika stránky jedinou vecou, o ktorú sa musíte zaujímať. Počas tohto procesu si musíte nájsť čas, aby ste dokázali nielen udržiavať vašu SEO, ale hľadali spôsoby, ako ju zlepšiť. Mnohé spoločnosti robia často obrovskú chybu, keď si myslia, že redizajn webových stránok nebude mať vplyv na SEO.  Ak ho nevykonáte starostlivo, môžete zničiť všetko vaše predchádzajúce úsilie. Je potrebné zvážiť všetky technické aj netechnické oblasti.

Pri prechode zo svojej starej stránky na novú musíte podniknúť konkrétne kroky, aby ste sa uistili, že nepoškodíte kvalitu svojej SEO optimalizácie. V tomto príspevku sa dozviete o osvedčených postupoch pre redizajn web stránky so SEO a ako sa uistiť, že nestratíte svoju pozíciu vo vyhľadávaní.

SEO Redizajn webových stránok – Hlavné oblasti

Pri redizajne vašej stránky existujú tri hlavné oblasti, ktoré treba zvážiť, aby ste si zachovali svoje SEO pozíciu:

  • Čo funguje so súčasným SEO
  • Bežné výzvy, ktoré sa môžu vyskytnúť počas redizajnu
  • Zmeny, ktoré sa objavia na novej webovej stránke

Zameraním sa na tieto tri oblasti budete môcť rozpoznať svoje slabosti, takže ich budete môcť vylepšiť. Okrem udržania si pozície by ste mali pracovať aj na jej zlepšení.

Ako monitorovať vaše SEO a ako zistiť, čo funguje

Ak v súčasnosti sledujete svoju pozíciu a máte prebiehajúce kampane zamerané na kľúčové slová, tak by ste mali mať k dispozícii značné množstvo údajov na analýzu. Mali by ste vedieť konkrétne: kľúčové slová, ktorých pozíciu sledujete, mapovanie pre každé kľúčové slovo, presné umiestnenie v pozícii, a stránky, ktoré prinášajú najvyššie množstvo organickej návštevnosti.

Bežné problémy so SEO pri redizajnovaní webovej stránky

Keď pracujete na redizajne stránky, existuje veľa problémov, ktoré sa môžu objaviť, keď sa zameriavate na rebranding, pracujete na zlepšovaní užívateľskej spokojnosti a aktualizujete backend. Toto je zoznam oblastí, ktoré by mohli pôsobiť problémy:

  • Obsah, ktorý je odstránený
  • Obsah, ktorý sa mení
  • Obsah sa môže pohybovať na základe menu alebo sitemapy novej stránky
  • URL adresy sa môžu meniť
  • Zmeny SEO optimalizácie na úrovni stránky
  • Pridanie nového obsahu, nových sekcií, nových technológií a nových funkcií
  • Nové technické problémy
  • Úpravy štruktúry interných odkazov
  • Zmeny domény alebo subdomény
  • Zmeny protokolu

Všetky tieto oblasti môžu mať vplyv na SEO v redizajne. Pri toľkých možných problémoch môže byť ťažké presne určiť, čo je treba riešiť. Jedným z najväčších problémov by bola zmena domény. Ostatné oblasti sú tiež dôležité, a čím viac zmien máte, tým zložitejšie bude udržanie SEO.

Ako redizajnovať svoju webovú stránku a nestratiť SEO pozíciu

Skôr ako začnete s redizajnom, je dôležité pochopiť najlepšie postupy, ktoré vám umožnia zachovať vašu SEO pozíciu. Zvážte tieto parametre redizajnu predtým, než začnete:

Urobte SEO audit na vašej aktuálnej stránke

Mali by ste začať tým, že vykonáte SEO audit vašich stránok, pochopiac všetky kľúčové slová, ktoré sa pokúšate zaradiť a ktoré stránky sú pridružené. Ak majú vaše webové stránky veľa dynamického obsahu, je to obzvlášť užitočné.

Význam historických webových prehliadačov

Ukladanie údajov prehliadania zo starého webu je dobrý nápad. Môžete použiť nástroj, ako je Screaming Frog na načítanie prehliadania starej stránky a analýzu. Ak niečo zmizne, použite web.archive.org na zobrazenie starej štruktúry a obsahu.

On-page optimalizácie

Zo starého webu môžete exportovať všetky kľúčové prvky na stránke, vrátane meta titulov, meta popisov, alt značiek a hlavičiek. Ak sa Vám to dobre podarí, pokúste sa to príliš nemeniť, pokiaľ nenastali významné zmeny v produktoch alebo službách vašej spoločnosti. 

Nastavenie presmerovaní 301 a 302

Najskôr musíte presmerovať staré adresy URL na nové. Ak urobíte nejaké zásadné zmeny v štruktúre permalinkov, potom budete musieť mať tabuľku všetkých potrebných presmerovaní. Akonáhle budete mať nové stránky aktívne, prehľadajte starý zoznam adries URL a uistite sa, že všetko presmerujete tak, ako máte.

Kedy použiť 301 presmerovania

Presmerovanie 301 je trvalé presmerovanie z jednej adresy URL na inú. Toto presmerovanie sa vyskytuje pre návštevníkov webových stránok a vyhľadávače. V mnohých prípadoch môže byť presmerovanie 301 lepšie pre SEO ako dočasné, pretože prenáša aj prichádzajúce spojenia, približne 90 až 99% ekvity prepojenia. Vo väčšine prípadov je to preferovaný spôsob implementácie presmerovaní na vašej novej stránke.

Nastavenie 302 presmerovaní

Presmerovanie 302 je dočasné, presmeruje používateľov a vyhľadávače na požadovanú stránku na krátky čas až do jej odstránenia. Keďže ide o dočasný spôsob, mali by ste ich používať počas aktualizácie webovej stránky, aby ste predišli problémom. Veľa 302 presmerovaní môže dokonca poškodiť vaše SEO, takže buďte opatrní pri ich používaní.

Ako udržiavať štruktúru stránky počas redizajnu

Štruktúra stránky má veľa čo spoločného s vašou SEO pozíciou. Je to kvôli tomu, že zaisťuje dobrý užívateľský zážitok, pretože môžu nájsť veci, ktoré hľadajú, s menšou prácou. Čím je vaša stránka pre používateľov atraktívnejšia, tým je atraktívnejšia pre vyhľadávače. Ak má vaša stránka slabú mieru prekliknutia a nízku dobu zotrvania, vyhľadávače ho ohodnotia zle.

Pri pridávaní stránky sa držte rovnakej štruktúry. Môžete mať napríklad websitename.com/solutions/solution1. Ak pridáte ďalšie riešenie, ponechajte ho pod riešeniami rodičovskej stránky.

Neexistuje žiadny dôvod na to, aby ste sa zbavili svojej súčasnej štruktúry stránok a vytvorili niečo úplne nové, pokiaľ vaša spoločnosť nezmenila to, čo ponúka.

Nezabudnite aktualizovať XML Sitemap

Aktualizujte svoj XML Sitemap a odošlite ho vyhľadávačom. vaše 301-ky, štruktúra stránky, navigácia a XML Sitemap by mali byť konzistentné a zobraziť novú štruktúru stránky.

Skontrolujte a aktualizujte spätné odkazy svojej webovej stránky

Spätné odkazy sú kritické pre zlepšenie vašej SEO pozície. Skontrolujte všetky spätné odkazy, ktoré odkazujú na vašu stránku, a ak zistíte, že tieto budú ukazovať na stránky, ktoré odstraňujete alebo meníte, potom sa snažte kontaktovať tieto stránky a aktualizovať spätné odkazy. Presmerovania môžete vytvoriť aj vtedy, ak to nie je možné vzhľadom na množstvo.

Štruktúra interného odkazu

Majte poriadne na vedomí zmeny, ktoré urobíte v štruktúre interných odkazov. Aj údaje prehľadávania tu môžu pomôcť. Ak vykonáte zmeny v mnohých adresách URL, budete mať v obsahu poškodené odkazy, takže budete musieť vykonať audit. K dispozícii sú plug-iny, ktoré Vám to pomôžu uľahčiť, pretože nechcete odstrániť žiadne z týchto, pretože by to mohlo mať negatívny vplyv.

Udržiavanie vysoko kvalitného SEO obsahu

Ak máte obsah na stránkach, ktoré fungujú dobre, tak to nechajte tak, ako to je. Minimalizujte všetky zmeny obsahu s vysokou pozíciou. Zachovanie obrazu a videa SEO je tiež veľmi dôležitý krok na zapamätanie pri redizajnovaní vašej webovej stránky. Pri prenose týchto aktív na novú lokalitu nezabudnite ponechať všetky metaúdaje a názvy súborov tak, ako sú.

Na kontrolu svojej webovej stránky použite Google vyhľadávaciu konzolu

Tu nájdete diagnostické informácie priamo od Googlu. Môžete tiež sledovať 301-ky a 404-ky, aby ste sa uistili, že ste urobili všetko správne. Pozrite sa na kartu Vyhľadávacia návštevnosť> Vyhľadávacia Analytika obsahuje množstvo skvelých informácií o kliknutiach, zobrazeniach, miere prekliknutia a priemernej pozícii.

Sledujte svoju pozíciu a organickú návštevnosť

Pri redizajne webstránky je možné očakávať určité výkyvy. Mali by ste vytvoriť riadiacu tabuľku kľúčových slov, ktorá obsahuje informácie o tom, akú pozíciu máte každý mesiac za každé kľúčové slovo a stránku, na ktorú toto kľúčové slovo smeruje. Nie je možné sledovať každé kľúčové slovo vašej stránky, takže by ste mali mať na pamäti aj to, ktoré stránky majú vysoké hodnoty referencií organickej návštevnosti.

Testujte, testujte znova – Technické audity stránky a ďalšie

Nikdy nepredpokladajte, že aktívna stránka bude fungovať rovnako ako dev stránka. Pravdepodobne ste investovali veľa času a prostriedkov na testovanie, ale v reálnom svete sa môžu veci meniť. Môžete použiť technický audit stránky, ako je Moz, Ahrefs, alebo DeepCrawl, ktoré by Vám mali poskytnúť náhľad do technických problémov.

Okrem toho zvážte spustenie webovej stránky prostredníctvom  testovacieho nástroja pre mobilné rozhranie, aby ste zistili, ako sa jej darí. Skontrolujte tiež rýchlosť každej stránky s nástrojom na zistenie rýchlosti stránky. Nakoniec nezabudnite na značenie schém na stránke.

Ako sa vyhnúť týmto SEO redizajnovým chybám webovej stránky

Teraz, keď sme pokryli všetko, čo by ste mali urobiť, tu je upozornenie, aby ste sa vyhli chybám, ktoré by vám mohli ubrať na vašej SEO pozícii.

  • Obsah nezačínajte od nuly: Ak máte obsah, ktorý má dobrú pozíciu, neopúšťajte ho. Neprenesenie výkonného obsahu na novú stránku by vám mohlo ubrať na pozícii.
  • Nezabudnite na presmerovania: keď návštevníci dostanú chyby „stránka sa nenašla“, znamená to, že stránky sa z indexu Google vynechali.
  • Nezabudnite na interné prepojenie; neprenesenie tohto na novú stránku je chybou, ktorej sa treba vyhnúť.
  • Nezabudnite podľa potreby aktualizovať odchádzajúce odkazy.
  • Neprehliadnite stránky, ktoré majú vysokú pozíciu a viaceré spätné odkazy. Môžete použiť Ahrefs na ich nájdenie a zachovanie alebo prenesenie.

Redizajnovanie webovej stránky je krok, ktorý by väčšina spoločností mala podniknúť počas vývoja značky. Mali by ste dodržiavať tieto najlepšie postupy na udržanie SEO pozície z redizajnu stránky. Nechcete začať odznova, ako keby vaša stránka nikdy neexistovala. Postupujte podľa tohto komplexného kontrolného zoznamu, aby nič nebolo vynechané.

Ak máte otázky týkajúce sa zachovania všetkých týchto ťažko zarobených SEO po redizajne webovej stránky, neváhajte nás kontaktovať s otázkami alebo, aby sme vám pomohli začať s plánmi na vašu novú webovú stránku.